Skip to main content
Kisah Inspirasi

Sebesar mana pun nilai duit yang kita pinjam, tetap kena bayar semula

By September 11, 2018August 19th, 2019No Comments

Cantik baju raya,lawa rumah,muka berseri macam banyak duit.

Hutang bila nak bayar?

Orang berhutang ni sama je perangai dia.Masa nak pinjam lembut lidah,manis,tapi bila kau nak dia bayar balik,dia buat macam kau pula pengemis. Boleh pula bertahun buat tak tahu.Kalau bayar sikit-sikit dah lama habis.

Maaflah sebab sekarang memang tak bagi berhutang kepada siapa pun.Rasa nak bagi sikit sebagai sedekah,kami bagi.Kalau Allah tak gerakkan hati untuk bagi,terpaksa berterus terang.

“Maaf,saya dah hilang ramai kawan sebab hutang ”

Allah dah kata,takkan senang hidup orang yang berhutang ni.Terimalah ye hakikat itu. 

Nak ajar berbisnes malas.Banyak lak alasan.Apa la nak jadi.

Hidup biar bagi manfaat kat orang,bukan MENYUSAHKAN orang.INGAT tu.

Dapatkan Ebook Percuma Sekarang

Daftar sekarang dan terima emel sebaik sahaja saya menerbitkan ebook baru

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

Leave a Reply