Skip to main content
Umum

Siapa Yang Salah Sekarang Ini?

By September 16, 2021No Comments
Sebelum
“Saya sakit xx, yy, zz, kena jugak ke”
“Takpe makcik, selamat, jangan risau”
Selepas
Bila kena AEFI, ada golongan tu suka keluar ayat
” Ini mesti tak cakap ada sakit”
” Tulis kena AEFI kat medsos tapi tak cakap penyakit sedia ada atau penyakit lampau”
Jadi kalau dah tahu boleh trigger sakit untuk orang yang memang sakit, kenapa nak cakap selamat?
Sebelum ambil bukan main kempen. Pasal AEFI berapa ramai yang kempen?
Semua ignore. Semua in denial. Paling – paling ucap takziah, lepas tu dah.
Sebelum – meratib siang malam suruh ambil, tak ambil kena cop
Selepas – apa jadi pada kau, ada aku kesah.
Senang kerja kan.
Siapa yang salah sekarang ni?
Geng ikhtiar tawakal yang tak ambil tahu tapi suka kecam orang walaupun tak tahu isu, duk jauh-jauh.
Tak tahu boleh tanya.
Tapi malas kaji dan malas ambil tahu tak ada ubat. Maka jadilah seperti lembu kena cucuk hidung.
Tak perlu terasa, friendlist saya clean, bijak – bijak belaka. Ni cerita pasal orang kat pasir berdengung yang suka melabel orang.
Cara buat laporan ada di ruangan komen. Copy paste dan share ramai-ramai. Semoga lebih ramai tahu. Walaupun kesan ringan kena lapor, sebab data tu penting.

Dapatkan Ebook Percuma Sekarang

Daftar sekarang dan terima emel sebaik sahaja saya menerbitkan ebook baru

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

Leave a Reply